ارتباط با ادمین

مقایسه با سایر فناوری‌ها

مقایسه با سایر فناوری‌ها

در کاربردهای ساختمانی این محصول می‌تواند به طور وسیعی به عنوان جایگزین دال‌های بتن آرمه، سقف‌های کامپوزیت سنتی معمولی، سقف‌های آجری، سقف‌های عرشه فولادی، سازه‌های L.S.F، و همچنین جای‌گزین انواع تیغه‌ها، دیوارهای جدا کننده و . . . مورد استفاده قرار گیرد. در تمام سقف‌های مورد اشاره، صفحات کامپوزیتی تقویت شده با پارچه سه بعدی بافته شده با نخ شیشه می‌تواند جای‌گزین همه لایه‌هایی گردد که بر روی تیرها قرار می‌گیرند. در این حالت صفحه ضخیم کامپوزیتی مستقیماً بر روی تیرها پیچ شده و نقش همه لایه‌های روی تیر را بازی می‌کند (تحمل خمش، عایق صوتی و حرارتی).

در ادامه، جداول مختلفی برای مقایسه با سایر سقف‌های متداول ارائه شده‌اند. در این جداول مقایسه‌ای، تمام مزایای فنی و کاربردی فزون‌تر و تعیین‌کننده صفحات کامپوزیتی تقویت شده با پارچه سه بعدی شیشه‌ای، از جمله سبکی، سرعت اجرا، مقاومت در مقابل زلزله، عایق صدا و حرارت و رطوبت، و بسیاری مزایای دیگر در محاسبات منظور نشده است.

با این حال، با لحاظ نمودن این مزایا در محاسبات در کنار کاهش شدید قیمت سازه اسکلت ساختمان، برتری چشم‌گیر صفحات کامپوزیتی تقویت شده با پارچه سه بعدی بافته‌شده با شیشه نسبت به سایر انواع سقف‌ها کاملاً بارز می‌شود.

در جداول مقایسه‌ای صفحات کامپوزیتی تقویت شده با پارچه سه بعدی شیشه‌ای فرض این بوده است که سازه اسکلت ساختمان قبلاً طراحی و اجرا شده و صرفا در آخرین لحظات، اجرای سقف با استفاده از این صفحات کامپوزیتی صورت گرفته و این صفحات جای‌گزین سقف مورد نظر می‌گردد. لذا در این مقایسه، اثرات تعیین‌کننده اصلاح طراحی اسکلت ساختمان و کاهش شدید وزن و قیمت آن منظور نشده است.

جداول مقایسه سقف کامپوزیتی تقویت شده با پارچه سه‌بعدی بافته شده از نخ شیشه با سقف‌های سازه‌ای از منظر “ضوابط طراحی و اجرا” و “کارایی و خواص” را از اینجا دانلود نمایید.

جداول آنالیز قیمت برای مترمربع سقف‌‌های با پوشش صفحات کامپوزیتی تقویت شده با پارچه سه‌بعدی بافته شده از نخ شیشه مطابق با الزامات فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را از اینجا دریافت نمایید.

جدول مقایسه ریالی و وزنی سقف‌های ساده با پوشش صفحات کامپوزیتی تقویت شده با پارچه سه‌بعدی بافته‌شده از نخ شیشه با سایر سقف‌های ساده مرسوم در ایران را از اینجا دریافت نماید.

قابل توجه است که ارقام ارائه شده در جداول به مأخذ آبان‌ماه ۱۴۰۲ است و طبعاً با قیمت‌های روز مواد و مصالح تفاوت خواهد داشت با وجود این، جداول ارائه شده هم به لحاظ مقایسه قیمت و هم به لحاظ ملاحظات اجرایی مبنای بسیار خوبی برای ارزیابی مقایسه‌ای اقتصادی و فنی صفحات کامپوزیت سه‌بعدی تولیدی شرکت نوآوران صنعت سیلک با کاربرد سقف ساختمان در مقایسه میان دیگر انواع سقف‌ها خواهد بود.

در سال ۱۳۹۴، یک تیم مهندسین مشاور در سازه، گزارشات مبسوطی را در مورد تشریح عملکرد اقتصادی سیستم، بهره‌وری و کارایی استفاده از صفحات کامپوزیت تقویت شده با پارچه سه‌بعدی بافته شده با نخ شیشه در سقف ساختمان ارائه نمودند که خلاصه‌ای از آن گزارش از اینجا قابل دریافت است. بر اساس این گزارشات، در صورت استفاده از این صفحات کامپوزیت سه‌بعدی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد و یا حتی بیشتر از هزینه فونداسیون و اسکلت سازه بسته به تعداد طبقات ساختمان صرفه‌جویی می‌گردد. مشروح این گزارش از اینجا قابل دریافت است.