ارتباط با ادمین

ﮔﻮاهی ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻓنی ﭘﺎﻧﻞﻫﺎی ﻛﺎﻣﭙﻮزیتی ﺳﻪﺑﻌﺪی ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﻮﺷﺶ ﺳﺎزه‌ای ﺳﻘﻒ

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به اهداف مركز در زمینه سبک‌سازی در ساختمان­ها و بهبود صنعت ساخت و ساز در كشور، و ماموریت آن در کمک به توسعه فناوری‌های نوین ساختمانی و شهرسازی، و نظر به این که دست‌یابی شرکت نوآوران صنعت سیلک به فناوری نوین و بومی بافت پارچه سه‌بعدی با نخ شیشه و کامپوزیت‌های تقویت‌شده با آن می‌تواند جهش انقلابگونه قابل ملاحظه‌ای را در حوزه فناوری‌های نوین ساختمانی برای کشور به ارمغان آورد، پس از بالغبر سه سال و نیم آزمون و پزوهش، سرانجام نظریه فنی و گواهی لازم را برای کاربرد صفحات کامپوزیت توخالی شرکت بهعنوان پوشش سازهای در سقف ساختمان در تاریخ ۲۳ خردادماه ۱۳۹۷ صادر نمود. این گواهی فنی ناظر بر کاربرد این صفحات به‌عنوان عنصر سازه‌ای و بار ثقلی سقف و به لحاط الزامات مبحث آتش، تا ارتفاع سقف ۱۵ متر از سطح زمین است.

شرکت محصول تکمیلی دیگری را نیز بر پایه همین صفحات کامپوزیت و پرشده با ملات بتن مخصوص آماده انجام آزمایشات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  و اخذ گواهی نظریه فنی نمود. نتایج آزمون‌های انجام‌شده در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  بر روی این پانل‌های کامپوزیت پرشده با ملات بتن نشان داد که مراحل آزمون به‌خوبی پشت سر گذاشته شده است.

بخش سازه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای پانل کامپوزیت پرشده با ملات بتن شرکت به‌عنوان سقف ساختمان، دهانه ۹۰ سانتی‌متر را تایید نمود. آزمون بخش آتش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  نیز مرز ۲ ساعت را برای سقف واقعی در برابر آتش بالای ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد به‌راحتی پشت سر گذاشت در حالی‌که دمای روی سطح پانل سقف پس از ۱۲۰ دقیقه که در معرض آتش قرار داشت در نقاط مختلف سقف بین ۲۲.۴ تا ۵۳.۷ درجه سانتی‌گراد بیشتر نبود. (درجه حرات ۳۸ تا ۵۳ درجه سانتی‌گراد عمدتاً مربوط به محل اتصال پانل سقف به تیرچه آهتی سقف بود. به عبارت دیگر سقف پس از ۲ ساعت تنها در نقاطی که با اسکلت اتصال داشت، ناشی از دمای اسکلت ساختمان تا این حد گرم شده بود و بقیه نقاط سقف در حد ۲۲ درجه سانتی‌گراد باقی مانده بودند.) در پایان ۱۲۰ دقیقه آزمون، حداکثر تغییر مکان اضافه ایجاد شده در سقف ۱.۴ میلی‌متر و کمتر از مقدار مجاز بوده و سقف حتی معیار تغییر شکل بارهای ثقلی بدون اعمال آتش را نیز تامین نمود. بدین ترتیب آزمون مزبور هـر دو معیـار یك‌پـارچگی و نارسانایی را برآورده كرد.

نظر به بسیار جدید و بدیع بودن این پانل‌های کامپوزیت، علی‌رغم عبور بسیار موفقیت‌آمیز این پانل‌ها فراتر از مرز ۱۲۰ دقیقه در آزمون آتش سقف واقعی بدون کوچک‌ترین آسیبی به سقف؛ مرکز ترجیح داد تا در صدور نظریه فنی برای دوره اول جانب احتیاط را رعایت کند، و سپس برای دوره‌های بعدی اقدام به گسترش کاربرد این صفحات در نظریه فنی نماید. البته طبقات زیرین ساختمان (پارکینگ‌ها) و هم‌چنین سقف طبقات جدید بر روی ساختمان‌های موجود در همین گواهی نظریه فنی صادره پوشش داده شده است.

ﮔﻮاهی ﻧﻈﺮﻳﻪ فنی

ﭘﺎﻧﻞﻫﺎی ﻛﺎﻣﭙﻮزیتی سبک ﺗﻮﺧﺎلی ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﻮﺷﺶ ﺳﺎزه‌ای ﺳﻘﻒ

گواهی نظریه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی  برای کاربرد پانل کامپوزیت سه بعدی مشتمل بر پارچه سه بعدی بافته شده با نخ شیشه و رزین اپوکسی تولیدی شرکت نوآوران صنعت سیلک به عنوان پوشش سازه‌ای در سقف در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۳ صادر گردید. فایل pdf این گواهی را می توانید از این‌جا دانلود نمایید.

همچنین، در بخش نظریه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سیستم‌های مورد تایید مرکز، در “گروه چهارم: سقف‌ها” بند ۸-۴، معرفی و الزامات “کاربرد پانل کامپوزیت سه یعدی مشتمل بر پارچه بافته شده با نخ شیشه و رزین اپوکسی به عنوان پوشش سازه‌ای در سقف” ارائه شده است که در  این‌جا قابل مشاهده است. برای ملاحظه متن گواهی نظریه فنی در وبگاه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز این‌جا را کلیک نمایید.

ﮔﻮاهی ﻧﻈﺮﻳﻪ فنی

ﭘﺎﻧﻞﻫﺎی ﻛﺎﻣﭙﻮزیتی ﭘﺮﺷﺪه ﺑﺎ ﻣﻼت ﺳﻴﻤﺎن

ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﻮﺷﺶ ﺳﺎزه‌ای ﺳﻘﻒ

گواهی نظریه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان پوشش سازه‌ای در سقف در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۱ صادر گردید. فایل pdf این گواهی را می توانید از این‌جا دانلود نمایید.

همچنین، در بخش نظریه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دارندگان نظریه فنی، الزامات “کاربرد پانل کامپوزیت سه بعدی پرشده با ملات سیمان مشتمل بر پارچه بافته شده با نخ شیشه و رزین پلی‌استر به عنوان پوشش سازه‌ای در سقف” ارائه شده است که در این‌جا قابل مشاهده است. برای ملاحظه متن گواهی نظریه فنی در وبگاه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز این‌جا را کلیک نمایید.

این گواهی و نظریه فنی، از اهمیت بسیار تعیین‌کننده‌ای برخوردار است و بازار گسترده ساخت و ساز را پوشش می‌دهد.

وزن  این محصول جدید شرکت متر مربعی ۴۵ کیلو گرم می‌باشد (در مقابل صفحات کامپوزیت توخالی شرکت که متر مربعی حدود ۴ کیلوگرم می‌باشند). به لحاظ کرنش و خزش و مقاومت برتر این محصول (که علی‌رغم وزن بیشتر آن، کماکان  قریب به یک‌چهارم وزن سبک‌ترین سقف مرسوم در بازار است)، بسیار مناسب برای سقف ساختمانها و سبک‌سازی سازه می‌باشد.