ارتباط با ادمین

مشخصات پارچه‌های دوبُعدی و سه‌بُعدی

مشخصات پارچه‌های دوبُعدی و سه‌بُعدی

انواع مختلف الیاف شیشه مانند شیشه E، شیشه S و شیشه C وجود دارند. هر یک از این نوع الیاف شیشه در موارد خاصی به‌کاربرده می‌شوند. الیاف شیشه نوع E ازلحاظ مدول الاستیسیته و مقاومت‌های شیمیایی در رده بالاتری نسبت به سایر انواع، قرارگرفته است. این نوع از الیاف شیشه دارای چگالی ۵۴/۲ گرم بر سانتی‌متر مکعب و نقطه ذوب ۸۴۶ درجه سانتی‌گراد می‌باشند. الیاف شیشه می‌توانند به‌صورت الیاف كوتاه، لایه الیاف نبافته، نخ و یا پارچه استفاده شوند. پارچه‌ها نیز می‌توانند از انواع تاری- پودی، حلقوی و برید و ازلحاظ ابعادی به حالت دوبُعدی و سه‌بُعدی به‌عنوان تقویت‌کننده در كامپوزیت‌ها استفاده شوند.

كلاً پارچه‌ها به دلیل امكان تنظیم دقیق خواص در راستاهای مختلف، از اهمیت زیادی برخوردارند. پارچه‌های سه‌بُعدی به‌جز مزیت فوق و البته در هر سه راستای x و y و z، مُد تخریب تورق (Delamination) در آن‌ها منتفی و هم‌چنین امكان دور كردن حداكثری جرم از مركز و تحمل حداكثری مُمان خمشی و همچنین امكان افزایش حداكثری نسبت استحكام به وزن در آن‌ها وجود دارد.

پارچه بافته‌شده از نخ شیشه با عرض حداکثر تا ۴ متر تولیدشده و طول آن به سفارش مشتری تعیین می‌شود. شرکت نوآوران صنعت سیَلک هر ضخامتی بین ۰/۷ تا ۴/۲ سانتی‌متر را به سفارش مشتری تولید می‌نماید. در حال حاضر قبول سفارش برای ضخامت ۱/۰ سانتی‌متر و کم‌تر مستلزم مذاکره و هماهنگی مشخص قبلی با شرکت است.

مشخصات پارچه شیشه‌ای سه‌بُعدی شرکت نوآوران سیَلک به شرح زیر است:

پارچه‌های با تراکم زیاد عمدتاً برای مصارفی که نیازمند مقاومت بالا در مقابل ضربات نقطه‌ای (غیر گسترده) می‌باشند بسیار مناسب هستند. ازجمله این مصارف می‌توان بدنه و سپر اتومبیل در صنایع خودروسازی را نام برد.