ارتباط با ادمین

اتصال صفحات به یک‌دیگر

اتصال صفحات به یک‌دیگر

برای اتصال این صفحات با یک‌دیگر و یا با دیگر سازه‌ها، دو روش وجود دارد:

 استفاده از پارچه دوبُعدی بافته‌شده با نخ شیشه

در ساده ترین حالت با قرارگیری پارچه‌ای دو بُعدی آغشته شده به رزین بر روی دو لبه کنار هم، می‌توان عمل درزگیری و اتصال دو صفحه را در عین ارتقاء استحکام در راستای درز میانی، باسرعت نیز انجام داد. در صورتی که در محل این درزها نیاز به تحمل بار و فشار زیاد باشد، پارچه دو بُعدی مذکور را می‌توان در هر دو طرف صفحات بر روی دو لبه کنار هم آغشته به رزین نمود.

در فیلم روبرو، یک نمونه از نحوه استفاده از پارچه دوبعدی بافته شده با نخ شیشه برای چسباندن و درزگیری صفحات کامپوزیتی، که از سایت شرکت Parabeam هلند برگرفته شده است نشان داده می‌شود.

استفاده از تیغه پروفیل‌های فلزی H شکل و یا T شکل؛ و یا L شکل برای گوشه‌ها

 

استفاده از این تیغه‌ها مخصوصاً اگر دارای لبه هایی تاخورده باشند به همراه چسب و یا رزین، ضمن اتصال صفحات، خواص صفحات را در راستای درز میانی، به شدت ارتقاء می دهد. درزگیری این صفحات بسته به موقعیت آن‌ها و توقعات فنی که از آن‌ها می رود، می‌تواند به وسیله بتن درزگیر و یا تیغه های فلزی H شکل و یا T شکل انجام شود.

در فیلم روبرو، یک نمونه از نحوه استفاده از تیغه پروفیل‌ها به همراه چسب و یا رزین، برای اتصال صفحات کامپوزیتی تقویت شده با پارچه بافته شده با نخ شیشه، که از سایت شرکت Parabeam هلند برگرفته شده است نشان داده می‌شود.