ارتباط با ادمین

اتصال صفحات به سازه

اتصال صفحات به سازه

صفحات کامپوزیتی صفحات کامپوزیتی تقویت‌شده با پارچه سه‌بُعدی بافته‌شده با نخ شیشه به‌راحتی با انواع اتصالات موجود در بازار سازگاری دارد. سطح کامپوزیتی این صفحات دارای ثبات ابعادی بوده و به‌خوبی قابلیت سوراخ‌کاری و برش‌کاری دارند.

کلیه یراق‌آلات را می‌توان به استفاده از پیچ و یا میخ به‌خوبی به این صفحات متصل نمود. میخ‌ها کاملاً در داخل این صفحات محکم قرارگرفته و به‌خوبی می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند. انواع پیچ‌ها کاملاً می‌توانند روی این صفحات به‌کارگرفته شوند. در مواردی که پیچ‌ها برای مستحکم نمودن اتصال این صفحات به قطعات سازه مورداستفاده قرار می‌گیرند (مانند استفاده از این صفحات به‌عنوان سقف و اتصال آن‌ها به تیرهای سقف)، می‌توان از واشرهای فلزی پهن برای توزیع فشار پیچ‌ها روی صفحه کامپوزیت استفاده کرد.

انواع پیچ‌ها کاملاً می توانند بر روی این صفحات به کار گرفته شوند. هرچند در این فیلم از مواد پرکننده مانند بتونه برای پُر کردن جای پیچ استفاده شده است، اما همان‌طور که در تصاویر بالا مشاهده می‌شود، در صورت استفاده از واشر پهن برای توزیع فشار پیچ‌ها بر روی صفحه کامپوزیت، نیازی به این مواد پرکننده نخواهد بود. (برگرفته از سایت شرکت Parabeam هلند)

در این فیلم که از سایت شرکت Parabeam هلند برگرفته شده است، یک نمونه از نحوه مسدود کردن لبه‌های صفحات کامپوزیتی تقویت شده با پارچه بافته شده با نخ شیشه، هنگامی که رزین آن هنوز خشک نشده است، نشان داده شده است.

صفحاتی که لبه‌هایشان بدین شکل مسدود شده‌اند به علاوه می توانند به راحتی بر روی قاب دیوارها و پارتیشن‌ها نصب گردند. شکل زیر به صورت شماتیک مقطع نحوه قرار گرفتن این صفحات درون و بر روی فریم قاب را نشان می‌دهد.

برای مصارف خاص، می ‌توان داخل صفحات کامپوزیت را با انواع مصالح پر کرد. نمونه این کار، پر کردن فضای خالی درون این صفحات با گج و یا سیمان سبک است. این کار، به شدت صُلب بودن این صفحات را افزایش می‌دهد. همچنین برای مصارف خاص می‌توان فضای خالی درون این صفحات کامپوزیتی را با انواع فوم (مانند فوم موسوم به یخچالی) به آسانی پر کرد. لبه‌های این صفحات را نیز می توان با انواع پرکننده‌ها و یا خمیر چسب پر و مسدود نمود.

در این فیلم یک نمونه دیگر از نحوه پر کردن و مسدود نمودن لبه‌های صفحات کامپوزیتی تقویت شده با پارچه بافته شده با نخ شیشه نشان داده شده است. (برگرفته از سایت شرکت Parabeam هلند)