ارتباط با ادمین

جلسه آزمایش بارگذاری ۲۷-۰۳-۱۳۹۳

در تاریخ ۲۷-۰۳-۱۳۹۳ رونمایی از محصول دانش بنیان شرکت نوآوران صنعت سیَلک (ورق کامپوزیت تقویت‌شده با پارچه سه بعدی بافته ‌شده با نخ شیشه) در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان انجام شد. در این گردهمایی، ریاست محترم اداره صنایع و بازرگانی شهرستان کاشان، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، معاونت محترم پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، ریاست محترم اتاق بازرگانی شهرستان کاشان، معاونت محترم عمرانی فرمانداری شهرستان کاشان، ریاست محترم اداره استاندارد شهرستان کاشان، و تنی چند از صاحبان صنایع بزرگ، استادان و صاحب‌نظران نیز حضور داشتند .

در این مراسم ابتدا جناب آقای دکتر ثابت، عضو هیات علمی دانشگاه و عضو هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، و عضو شورای علمی شرکت نوآوران صنعت سیَلک که از سرشناسان مورد وثوق مهندسی ساختمان در منطقه می‌باشند، در مورد قابلیت های این محصول به ایراد سخن پرداخته و به تمام سؤالات حضار، پاسخ دادند. ایشان در پایان تحولی شگرف در صنعت ساختمان را با ورود این محصول به بازار، نوید دادند. سپس جناب دکتر اخباری، عضو هیات علمی دانشگاه، که از بنیان‌گذاران شرکت نوآوران صنعت سیَلک می‌باشند، به تشریح مشخصات فنی این محصول و آزمایشات انجام‌شده بر روی آن پرداختند.

پس از آن بارگذاری واقعی در مقیاس یک به یک در حضور شرکت کنندگان بر روی صفحات انجام شد. این صفحات توانستند تا ۵ برابر حد آئین نامه‌ای (حدود ۱۸۰۰ کیلو گرم بر متر مربع) بار توزیعی را با خیز کم‌تر از حد مجاز، تحمل نمایند. در پایان نیز تحت ضربات پتک و با وجود خرد شدن لایه های بتن و گرانیت، این صفحات مقاومت کامل خود را تحت ضربه و تنش بسیار فراتر از یک زلزله شدید به اثبات رساندند. از آن تاریخ تاکنون نیز این صفحات کامپوزیتی توانسته‌اند با تداوم تحمل بارگذاری انجام شده، پایداری خود را تحت شرایط بد آب و هوایی، نشان دهند.

گالری تصاویر